This Amended Defence is amended pursuant to Order 20 rule 3 Rules of the High Court 1980 on 
 




PAGE  
6

(xii) 18.13
A post entitled “Majulah Singapura BAB11” dated 13.9.2006:-
“MAJULAH SINGAPURA BAB11

Reassuring Singapore. Abdullah Ahmad Badawi has reassured his Singaporean counterpart during a 1-on-1 meeting in Helsinki that the this-is-my-idea Johor Super Corridor project will benefit the island Republic.

The NST, the English-language daily run by former Singapore Straits Times operatives, decided to bury the story deep in another piece ("PM: Include non-Europeans as peacekeepers").

Sister paper Berita Harian, however, was told to play up the issue on the front page yesterday ("Batal Jambatan tak jejas hubungan: PM").

And the Singapore Straits Times carried a similar story quoting the Malaysian prime minister ["Ties with Spore very good, friendly"]. But this piece, though similar in the "reassuring" theme, was actually taken from the interview Abdullah had with The Edge, published in its latest issue that hit the stands over last weekend.

Ah, what a lovely coincidence!”
(xiii) 18.14
A post entitled “Mahathir, Rape, Siti, Nurhaliza?” dated 22.9.2006:-
“MAHATHIR, RAPE, SITI, NURHALIZA?

update 23 Sept


datuk mahathir police singapore who rape .. (malaysia)?

Did someone tell us to wake up and smell the Web 2.0, that the image below was automatically generated?

See the new image (above). Their Web 2.0 must be reading the blogs!


Original posting 22 Sept:


[image: image1.jpg]mahathir re s

S o TADE






So, Kali, Hisham and Brendan, you think this is funny?”
(xiv) 18.15
A post entitled “NST Unspun” dated 24.9.2006:-
“NST UNSPUN!
Where's the spin? 

I had expected Brendan Pereira to spin it and use one of his favourite openings "The Prime Minister was an angry man yesterday" for Pak Lah's response to Lee Kuan Yew over the latter's disparaging remarks about Malaysian Chinese being marginalised and compliant.

But the former Singapore Straits Times journalist decided to go back to straight reporting in this case and "soften" Abdullah's demeanour in the face of LKY.

So you get straight reporting on that issue from the NST today, which read just like the ones published in Bernama, Utusan, and The Star.

Well, Brendan will have another chance to make a soup of LKY in his column tomorrow!”
(xv) 18.16
A post entitled “Vintage Wine in a Newsroom” dated 25.9.2006:-
“VINTAGE WINE IN A NEWSROOM

Aeneas. This American hedge fund is currently being investigated by our Securities Commission and its US counterpart for alleged manipulation of stocks in 4 listed Malaysian companies.

But there's another angle to the story that journos won't report. It seems that a business daily within the NSTP group has been churning out article after article on the 4 companies, articles which were overly "positive" - even PR-ish - in nature despite the fact that prospects weren't that rosy.

One Mr K. Lau would alert a top editor of NST about each news release about the 4 companies. At the same time, someone else would send a bottle of vintage wine now and then to a certain Executive Editor to ensure that the stories remained, er, sparkling!”
(xvi) 18.17
A post entitled “Brendan, be warned!” dated 29.9.2006:-
“Brendan, be warned!

Pujangga, a poster on this blog, heard that Sang Kelembai was not the only one discussed at the Umno Supreme Council meeting yesterday. He said former Singapore Straits Times operative Brendan Pereira, who was made group editor of NST by Kalimullah Hassan, was also mentioned.

See under "Comments" below to read what Pujangga heard from someone inside!

34 Comments:

rockybru said...

The following comment was left by Pujangga under an earlier posting. - Rocky

Brother Rocky,

I heard Singapore Permanent Resident Brendan Pereira was disscussed at length at the Umno Supreme Council yesterday. 

Apparently, his recent articles, like they did to all of us, have also incurred the wrath of several members, especially the article on Tun Mahathir last week. 

"Who is this punk to talk about a Statesman," said a Supreme Council member. 

Party President Abdullah Ahmad Badawi promised the council that Pereira will be hauled up and reprimanded. Hopefully, Pak Lah does what he says.

Umno members are worried that Pereira, a non Malay leading an Umno paper, will become an issue they can't handle at the November Umno General Assembly.

Of course they should be worried. He might publish another carricature of Prophet Muhammad and blame it on another editor.

Whatever it is, I sense Pereira's days are numbered.....

Time to run off to Singapore...
3:55 PM”
(xvii) 18.18
A post entitled “Brendan, Hishamuddin Aun Sued” dated 19.10.2006:-
“BRENDAN, HISHAMUDDIN AUN SUED

Raja Kamarul Bahrin Shah strikes back. In an article on 24 August 2006, the NST planted a line about the "fact" that Raja Kamarul Bahrin had taken another wife two weeks - yes, TWO WEEKS! - after his second child, with his then wife Jacquelin, was born.

Now, what would you think of a man who would do such a thing to his wife?

Exactly my sentiments. Those who were familiar with his celebrated custody battle for his two children in Australia and his subsequent daring rescue of the kids, after reading this article, were likely to change the way they look at Raja Bahrin. I mean, only a jerk would do such a thing, right?

But that line NST inserted in the article was a LIE. It is NOT a fact.

Raja Bahrin sent a letter of demand to get NST to print a front-page apology, to disclose the source of the lie, and to pay RM1 million. [I was told that in the letter of demand, Raja Bahrin said the money will be channeled to an institute to run training courses to produce good and ethical journalists].

NST sent two top officials, accompanied by a lawyer, to meet Raja Bahrin. On 20 Sept 2006, the tabloid published an apology.

But it was an apology-that's-not-an-apology. [Remember Lee Kuan Yew's "apology"?]

NST, under the former Singapore Straits Times operatives Kalimullah Hassan-Brendan Pereira regime, has gotten away with such an apology, as in the case of the Prophet Muhammad caricature's case. It has even gotten away, so far, by refusing to apologise for an outright lie in the case of the June 11 article by Kalimullah Hassan on the meeting between PM and Dr M in Tokyo.

Not this time.

Brendan Pereira, the NST group editor, has been named as the defendant in the defamation suit filed by Raja Bahrin about 2.30pm today at the High Court in Kuala Terengganu. Hishamuddin Aun, the GEIC for NSTP, has been named as co-defendant.

Raja Bahrin is seeking RM1 million in general damages as well as aggravated and exemplary damages to be determined by the court.”
18.18.1. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “Brendan, Hishamuddin Aun Sued” dated 19.10.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-
(i) A comment by ‘nt-sin’ at 12.26 p.m.:-

“nt-sin said...
pascual and anakmsia, bingo! nst editors are privy to some state secrets. those spore operatives pass on the secrets to their masters. they also use the papers and tv/radio in the nstp/mediaprima group to spin, to back spore ventures, promote their leaders, quash anti-spore elements, etc. 

i'd say that if rocky's bru doesn't write about anything else other than those "clowns" in nst, he'd be doing a great service to this nation. 

but then, he does delve into other issues and expose other clowns, too.

12:26 PM”

(xviii) 18.19
A post entitled “Shattered Hopes or Shitting Bricks” dated 24.10.2006:-
“SHATTERED HOPES OR SHITTING BRICKS?

I'm not surprised that Kalimullah Hassan had to spend the eve of the Eid making sure his machais Brendan Pereira and Hishamuddin Aun work overtime and get the NST to kill any flickering hope of a patch-up between the PM and his ex-boss. [read here for the tabloid's front page editorial masquerading as a news report entitled "Shattered hopes"].

The former Singapore (Straits Times), who cooked up the June 11 article lies, has everything to lose if Abdullah and Dr M make up.

Anyone who reads the "extracts" of the Dr M press conference could see that all is not lost between Dr M and the PM, not as the NST editorialised. My word, Dr M would even consider a second term for Pak Lah if the PM could perform better!

The spin by NST will get from bad to worse. Kalimullah and his two stooges are getting more desperate. They are no longer spinning the news to promote the PM, or to manage perception of Umno members and the public, or to reassure foreign investors.

They spin to save themselves.”
(xix) 18.20
A post entitled “Of Venom and Snakes” dated 27.10.2006:-
“OF VENOM AND SNAKES

Kali and Brendan. Why did Dr Mahathir implicate the two in his latest statement?

A. Because they are former Singapore Straits Times operatives who wrote affidavits for the PAP government?
B. Because one is a Singapore Permanent Resident who is turning the (Malaysian) government's mouthpiece into a joke?
C. Because the other is a published liar and uses the Umno-owned media conglomerate to serve his and his real political masters' interests?
or
D. Because these are very bad people?

Whatever Dr M's reason, do know this: the word "venom" had never been in Abdullah Badawi's vocabulary. No journalist or politician I spoke to remember the man formerly known as Mr Nice to have used "venom", let alone "doses of venom", for his adversaries.

Certainly, Malaysians did not expect the PM to have thought of using venom to describe one of the fathers of Malaysia.

Incidentally, Brendan has been known to prefer this V word in his commentaries on Umno and Dr M's leadership, even since his days as correspondent of the Singapore government's mouthpiece. Just some samples to get you to Google on:

"When Abdullah does speak ... his words are not likely to be steeped in venom." [8 June 2006]
"No one was spared his venom." [11 Dec 2005]
"Some of the most venomous attacks .. on (KJ)." [11 July 2004]
"He sounds bitter and makes no attempt to disguise his venom." [15 Dec 2000]”
(xx) 18.21 
A post entitled “Mahathir, Unspun” dated 27.10.2006:-
“MAHATHIR, UNSPUN
Click here for Dr M's two-page statement, "Why did I criticize the Prime Minister?".

He wrote of a current PM who cannot at all be commented upon, criticized or advised ("He is almost a saint who is free from any human weaknesses and wrongs"), of a climate of fear enveloping the nation, and the fact that the questions and issues he raised have not been answered. "What is being questioned is my right to comment and criticize. Attempts are made to disparage me so badly that I am made out to be of unsound mind."

Of the living, the Tun mentioned only two persons by their names in his statement. The two are Kalimullah Hassan and Brendan Pereira, former Singapore Straits Times operatives who now have control of the NST, once the mouthpiece of the (Malaysian) government and Umno.”
(xxi) 18.22
A post entitled “The Letter the Plagiarist Won’t Print” dated 31.10.2006:-
“THE LETTER THE PLAGIARIST WON'T PRINT

Before his plagiarism was discovered, Brendan Pereira received an e-mail from a reader who must have puked after reading the plagiarist's piece. The Datin wrote:

Dear Mr Pereira
I refer to your column of 30 October 2006.
It's amazing how you and your colleagues in NST are launching a concerted campaign against Tun Mahathir under the guise of love for the country and deep nostalgia for things past. It's staggering how much voice is vested in journalists like you who, like many unthinking politicians, use their privileged positions to sway the unsettled emotions of the people. 
When it is your duty and mandate to present information fairly and as objectively as you possibly can, newspaper people like you prefer to be prejudiced and biased. When you can bring about positive change in attitudes and morals among Malaysians, you are in fact exacerbating what we do not like about ourselves, namely our pettiness and backbiting and hitting below the belt. Instead of trying to abate rising political temperatures, you are adding fuel to fire! When you should present reasoned argumentation you are resorting to melodramatic interpretation! 
Malaysians, young and old, must be allowed to think for themselves and assess their leaders without instigation and incitement. We know what we see and hear, do not doubt that! Do not patronise us by filling the newspapers we pay for with emotional hype! 

Executive Editor Kamrul Idris responded to say that the NST was not going to publish her letter because she was emotional, judging by the number of exclamation marks she used in her mail. He suggested that she, instead, writes to the Times of London (which carries an NST-like editorial against Dr M today):

Dear Datin: 
It would be helpful if you were a bit more specific about your substantive objections to Brendan's column, instead of appearing emotional yourself (which I detect from the number of exclamation marks in your e-mail). If we were to publish letters to the editor about how newspapers should be run or what columnists should write about, we would have to be prepared for 25 million different responses. I agree that we have to approach the Mahathir insurrection with cooler heads, so here is the Times' Oct 30 editorial about him: 
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,542-2427977,00.html. Perhaps you might care to drop them a note, too.”
18.23. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “The Letter the Plagiarist Won’t Print” dated 31.10.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-
(i) A comment by “isildur” at 8.16 a.m.:-

“isildur said...
dear penarik beca,

we should offer "takziah" to the men and women/girls and boys of the NST.
A NST journalist told me (while having capuccino at Starbucks in Bangsar Village just yesterday) that he is so ashamed. so very very ashamed of being a journalist with the NST.
He is not so young. Perhaps mid-level. Joined when Kadir Jasin was about to get the boot but he had very professional editors to whom he had looked up and for whom he had deep respect. (no, kali, hishamudin and brendan do not count. also there are several names he mentioned but they are irrelevant)
sadly, he told me..many have left (before the VSS and with the VSS).
"How to go for assignment now-lah? Malu. Group editor like that." that is just one of his problems. i think it is more than that.
So you see. Brendan Pereira has done a terrible injustice to the NST and its team of journalists. 
It is one thing to spin to your heart's desire. Your reporters can defend themselves and can stay detached from your awful spinning. People know that the spinning is the work of Kali and Brendan. But, to now know that you are working for a group editor who blatantly cheats makes you lose your own confidence and self-esteem. NST as a newspaper may have lost much credibility, but its boys and girls are still a decent lot. Now, they have to take instructions from a plagiarist.
8:16 AM  ”

(xxii) 18.24
A post entitled “Disgraced Editor Resigns” dated 2.11.2006:-
“DISGRACED EDITOR RESIGNS

Long chat with The Plagiarist. Hishamuddin Aun and Syed Faisal Albar had a long chat with disgraced NST group editor Brendan Pereira at the Balai Berita yesterday.

This morning, what they discussed appeared in the news here: "New Group Editor for NST".

Will this be a turning point for NST? Dream on. For as long as the other Singapore-trained operative Kalimullah Hassan who planted Brendan at the NST, who is responsible for the NST's current state and who is the author of the June 11 lies, remains as the Editorial Adviser and Deputy Chairman of the NSTP, and continues to rule men like Hisham and Syed Faisal, the decline continues.”
18.24.1. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “Disgraced Editor Resigns” dated 2.11.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-
(i)
A comment by “Anonymous” at 11.36 p.m.:-
“Anonymous said...
Bro Rocky,
This is a fantastic news for many weeks. One ular, the plagiarist, down but there is another ular-mulah, the liar, is still running loose in the NST. All Malaysians must step up the pressures by boycotting the nst until the ular-mullah, the liar and the singapore operative, is removed from nst. 

Please don't worry for Brendan, the plagiarist, he can always run to his singaproe master for help. I am also sure that ular-mullah will be able to slot him into ECM Libra or KJ can also slot him into the ministry of finance.

I do agree that nst was in such a sorry state with circulation dropping by the day was all due to the incapable leadership of ABB, the PM. Nst was never in such a sorry state until ABB appointed ular-mullah to run it. I am also certain that other UMNO or government controlled organisations are facing the same problems as NST. So NST don't you are not alone.

Syabas bro Syed Nadzri. I have spoken my mind that bro Syed must not fall into the trap of Brendan, the plagiarist and ular-mullah, the cheat, by resigning from NST. Bro Syed I am with you all the way. Please don't kowtow to ular-mullah and company, just be a professional journalsit like what you have been all these years. 

Bro Syed, we are proud of you and we know that you will definitely do a good job. 

Congratulations to Bro Rocky, Jeff ooi, AKJ and other bloggers. You all have done a good jobs in exposing people like Brendan the plagiarist, ular-mullah and his master, the PM.
11:36 PM”

(xxiii) 18.25
A post entitled “NST’s New Journalism Order” dated 3.11.2006:-
“NST'S NEW JOURNALISM ORDER

In short, gag order. People at the NSTP have been alerting me of a GAG order on Brendan P's plagiarism scandal and anything related to the issue, including his resignation and the issue regarding the BBC news report. Notices have been pasted all over the office to warn the staff that the company will take action against anyone who speak about the issue to other media organisations, which may or may not include blogs.”
(xxiv) 18.26
A post entitled “NST Journalists: We Live in a Police State” dated 4.11.2006:-
“NST JOURNALISTS: WE LIVE IN A POLICE STATE
Climate of fear at Balai Berita. At a Deepavali Open House last night, the conversation revolved around Brendan P's plagiarism, why the NSTP condones it, the attempt to intimidate the BBC, the gag order on our colleagues from the NSTP. Just then a young journalist from the NST walked up. "Hi, I'm xxx from, er, Bernama (giggles). Er, no, actually I'm from Singapore Straits Times (lol)."

There are some 1,000 journalists at Balai Berita, professionals who wield an instrument said to be mightier than the sword but whose mouths have been stuffed by yesterday's unprecedented gag order.
... no employees of the company are allowed to engage in or provide comments to the public, Press (international or local), television stations or any other media organisations except for the Chairman of the Board, Chief Executive Officer and the Group Editor in Chief."

After the shock discovery that their group editor had plagiarized the work of a American journalist and has quit amid that scandal, the journalists at Balai Berita wanted answers. They wanted Brendan P to face them and give them his excuses. They wanted to ask the CEO why Brendan should not be sacked and why his resignation takes effect on Dec 31. They wanted to talk about plagiarism, the BIG sin. They wanted the GEIC to tell them if they, too, can use their positions as journalists to secure a small business contract for their spouses.

No one saw the gag order coming. "When Tun (Dr Mahathir) said Pak Lah is turning this country into a police state, our editors rubbished him," a young editor from the NST said. "Our papers rubbished him. Heck, some of us rubbished him! But now, what gives? We are journalists and we are not allowed to talk about these things? They are going to sack me if I talk about plagiarism with Tok Najib (the Deputy Prime Minister) and with my drinking buddies?"
"The company views this seriously and will not hesitate to take action should this be compromised."

I have read about gag orders on journalists and the media by governments in Iran, Poland and several other countries widely considered as "police states".”
18.27. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled Syed Feisal’s Porn Mail” dated 5.11.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-

(i) A comment by ‘Anonymous’ at 10.18 a.m.:-

“Anonymous said...
I thought this Brendan Pariah, aka Penghasut, Penghianat, Pencuri & Penipu would have a sense of shame.

On the contrary, he is so arrogant as to continue writing and demonising Dr Mahathir.

What is he trying to say? He is not guilty of plagiarism?

Ayoh, Tak malu betul. Kulit tebal. Thick skin.

10:18 AM ”

(xxv) 18.28
A post entitled “Smut Syed says Sorry” dated 6.11.2006:-
“SMUT SYED SAYS SORRY

YOU SHOULD BE SORRY


"Smut" Syed Faizal Albar did not apologise for Brendan P's plagiarism because it would be seen as an admission of guilt, an embarrassing defeat for Kalimullah Hassan. The CEO of NSTP is made to say "WE ARE SORRY" in bold on the front page of the (New) Malay Mail today because it will be an admission of guilt on his part (and nobody else's, not the Editorial Adviser Kalimullah Hassan nor the Group Editor-in-Chief Hishamuddin Aun).

But Smut Syed has been around long enough and should, therefore, know that saying sorry does not absolve him of liability and responsibility.

The on-going inquiry into this "offensive and distasteful" chapter will find "editors" like "Mojo" M. Zul and "Sick" Simon Burgess guilty of carelessness, which is as serious a sin as plagiarism, or outright disregard for the acceptable notion of decency. But like I said in my last posting, Smut Syed is the one really in charge here. If they have to go down for this, he must go down with them.

SO, WHO IS THIS "SICK" SIMON BURGESS? When Smut Syed did the bidding for Kalimullah to squeeze me out of the Malay/Sunday Mail, the official line he gave me was they wanted to turn The Paper That Cares into a rag like FHM and they could see that an editor like me would not fit in. Truth is they had already spoken to Mojo M Zul from the FHM soon after my fallout with Kalimullah and the Mail did that expose on Pantai. Sick Simon came into the picture much later and I was aware of him only a couple of months ago. In this country, we have "Mat Salleh" expats making good money and a name for themselves as editors of various lifestyle magazines.

But a "Mat Salleh" as editor of an Umno-owned paper? Singapore operatives running an Umno paper? We are learning.”
18.28.1. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “Smut Syed says Sorry” dated 6.11.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-
(i) A comment by ‘Anonymous’ at 11.05 p.m.:-

“Anonymous said...
Bro Rocky

I just do not understand after so many years of NEP and yet there is no Melayu good enough for NST and the UMNO controlled NST under Kali, the liar of the famous June 11 article, had to appoint a Mat Salleh to run it. Malulah UMNO!!

UMNO under teh present PM is most disappointing and disgusting. He had to appoint a Singapore operative - Kali, who is also a mamak and liar, to run NST and he in turn appoint a plagiarist, Brendan Pereira, to be the Group Editor. 

Rocky, please do not be too happy that Brendan, the plagiarist, had tender his resigtantion effective on 31-12-06. If I am not mistaken, there was no report of NST accepting the plagiarist's resignation. May be the resignation and appointmetn of Syed NAdzri was just a plohy to take the heat out from Brendan, the plagiarist and fellow Singapore operative. Anyhting can happen between now and 31-12-06. The liar Kali, can always come out with all kind of reasons to keep the plagiarist Brendan, who is also a fellow Singapore operative. 

I just want to caution you and the readers about it. Let not be distracted by Smut Feizal's apology. Kali, the liar, as the nst advisor and de facto GEIC, should be hte person who should apology and instructing Smut Feizal a small little fly, to take the wrap. 

I do not understnad why there are so many "Smut Feizal" in the NST to carry all the shits on behalf of Kali, the liar. MELAYU TAK ADA MARUAH?????

Brendan Pereira, the plagiarist, should apologise and resign now for plagiarising other people work - beside lying like Kali, is the worst type of "crimne" in journalism. Brendan, arn't you ashame of yourself and stay on working inthe nst when everyone know that you are a plagiarist. 

I sam wating to see whether Kali (the liar) controlled nst dare to sue the BBC. I bet Kali has no ball to sue. BBC, well done, you have called Kali his bluff!!!

11:05 PM”

(xxvi) 18.29
A post entitled “Mojo Zul Gang-Banged” dated 7.11.2006:-
“MOJO ZUL GANG-BANGED
Dirty threesome suspends Editor. Former magistrate M. Zul was a contributing editor with a small men's magazine when they took him earlier this year and threw him to the deepest end of Malaysian journalism.

Late yesterday, the loathsome threesome of NSTP chief executive officer Syed Faizal Albar, Group Editor-in-Chief Hishamuddin Aun, and Editorial Adviser Kalimullah Hassan decided that M. Zul should drown alone. Absolving themselves of any blame, the three ordered M. Zul to be suspended from his job pending the outcome of an inquiry into the "smut" issue of Weekend Mail, which is edited by a foreigner.

The suspension came just hours after the PM, who put Kali at the NSTP in 2004 to mess things up, commented from from Islamabad on the "smut" issue. [Click here to read the PM's response].

Plagiarise again, Plagiarist. In the meantime, no disciplinary action has been taken against Brendan P, The Plagiarist. There will not be a domestic inquiry, either. On the contrary, Syed Faizal and gang published yesterday Brendan's weekly column, now wholly dedicated, it seems, to taking potshots at Dr M . By now, of course, Brendan P shoots blanks.

Who'd believe what a plagiarist writes?”
18.30. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “Mojo Zul Gang-Banged” dated 7.11.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-
(i) A comment by ‘Anonymous’ at 2.51 p.m.:-
“Anonymous said...
Bro Rocky

You are great bro. you always has juicy stuff for Malaysians. The rate you are going, we do not need the mainstream media anymore for they are either lying or telling 1/4 truth. It is a waste of our money. We better contribute to you getting a new computer where you can get the news to us faster. 

Sacking the small again in NST. The buck stops at Kali, the liar of June 11 article, desk. He must not abdicate his responsibilities by pushing to his subordinate. A good boss always take all the responsibilities for the faults of his subordinate. A liar boss will push the responsibilities to his subordinate. This is the difference between a good boss and a pariah boss. 

Rocky, are you sure Brendan, the Plagiarist, will defintiely resign from his shameful act of plagiarising other people works? Can you post a short article on this subject as I do not believe the Liar-Mulah would really let Brendan, the plagiarist, to go just like that. Then Liar-Mullah has no more Plagiarist to defame and attack others in the UMNO newspapers. 

Where are the Melayus in UMNO and NST? Please stand up be counted. SUrely the UMNO boys and NST Melayu have some pride and not let the Liar-Mullah (Mamak), Brendan Pariah and the Sick Burgess Mat Salleh ruining nst before the Malaysians. 


The Melayu in UMNO and nst have no balls - may be Oklah! but no pride as well???? Malulah my fellow Melayu!!!! Please stand up and tell Lair-Mulah, the mamak, that leave NST alone and play with ECM Libra - there are more moneies there.
2:51 PM”

(xxvii) 18.31
A post entitled “Singapore Journalists Better?” dated 20.11.2006:-
“Singapore journalists better?

Return of the Singapore trainer. The NST is bringing back Ravi Veloo, plagiarist Brendan P's affidavit comrade from Singapore, to conduct another training session for the tabloid's subs later this month. But before that Brendan P will bring in a Debbie to teach the Malaysian journalists a thing or two about oral journalism and remind them that Singapore has its pretty side, too.

Not on the curriculum. Plagiarism as a subject in journalist, of course, will be taboo. Not after Brendan P has resigned amid the plagiarism row. And not since the NSTP is suing the BBC for its report.

Plagiarism and Singapore.
In any case, a survey by the National University of Singapore, Brendan P's alma mater, found that students who have studied in Singapore for more than five years have lower awareness of plagiarism!
No wonder they could not tell! [Click here for the findings of the survey].”
(xxviii) 18.32
A post entitled “Group Editor Designate” dated 30.11.2006:-
“Group Editor Designate

Plagiarist goes on leave. Tomorrow, Dec 1, could be a turning point for the long-suffering NST. Brendan P, the former Straits Times Singapore operative, will start his month-long leave before his resignation (amid the plagiarism row) takes effect at the end of December.

Seasoned journalist Syed Nadzri Syed Harun will be the group editor designate from tomorrow and come January 1, he'll be the Group Editor.”
18.32.1. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comments to the post entitled “Group Editor Designate” dated 30.11.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-

(i) A comment by ‘Anonymous’ at 11.49 p.m.:-

“Anonymous said...
Dear Rocky

Knowing the plagiarist, Brendan P, and his immediate boss, Kalimullah, I am not sure that Brendan P (a.k.a Singaproe Operative) will really leave NST especially he was been well taken care of in NST with fat salary an perks. Further, Brendan P, the plagiarist, is the only Indian and SIngaproe operative, who was able to be the boss to many Melayu in an UMNO controlled company. 

Until the plagiarist finally leave NST then I will congratulate Syed Nadzri, who is an honest professional journaslist. I am concerned that Syed Nadzri may not fit into Kalimullah set up. Unless Syed Nadzri was prepared ot lie like what Kalimullah did in his famouse Juen 11 article concerning the meeting between Tun and ABB in Japan - just in case you have forgotten , Rocky.

So sorry Syed Nadzri because I feel it is too premature to congratulate you because of the current administration in NST as well as government. 

My advice to Syed Nadzri, please "kow tow" to the Son-In-Law and you will defintely be the Group Editor of NST. 

Knowing Syed Nadzri he will not succumb to such character. So Syed Nadzri please keep up with your principles and be the Syed Nadzri that we know for many many years.

11:49 PM  ”

(ii) A comment by ‘NST Newsdesk Dude’ at 10.54 a.m.:-

“NST Newsdesk Dude said...
Did you write that the plagiarist will go on leave on Dec 1? What dope have you been smoking? The bloody plagiarist is still lording on the NST newsroom. Perhaps someone forgot to told him to scram. Or maybe Syed Smut pulled a fast one on all of us when he announced the plagiarist's resignation. The Plagiarist is still giving out instructions and sitting at the newsdesk as if he is chained to the chair. Syed Smut now joins the ranks of the liars, spinners and cheaters. What a scam! Now we hear that the plagiarist may go on leave only somewhere near X'mas. That's not fast enough. Many people are disheartened not so much by the guy not getting lost but by the deception that is going on. They have used the NST like a prostitute. How much more can the Grand Old Dame spread her legs for these bastards? Hoi, Umno Supreme Council members who clamoured for Brendan's head? wake up! You just been conned!
10:54 AM”

(xxix) 18.33
A post entitled “Making up a quote or two” dated 23.12.2006 and:- 
“Making up a quote or two

Of Mukhriz Mahathir, Media Ethics and Mercenary Editors. Every newspaper carried the piece on Mukhriz Mahathir being given that stern warning never again to criticize the PM and party president, Abdullah Ahmad Badawi.
But none except the NST had this purported quotes from Mukhriz:
Asked why he took so long to apologise to Umno Youth, Mukhriz said he was told to give his side of the story at yesterday’s exco meeting.
"I now wait to meet Pak Lah to personally apologise to him."

The Bernama reporter and others who covered the meeting last Thursday must be wondering where the NST reporter got that one-liner. Mukhriz's one-liner, as quoted by Bernama and the others, was:

Meanwhile, Mukhriz, when met by reporters later, said he concurred with what was said by Hishammuddin.
Asked what was he going to explain in his meeting with Abdullah, he said:
"Let that be between me and the prime minister."

The above may be trivial to someone like Zahid Hamidi, who seems concerned only with blogging ethics. But such intentional misreporting, like Kalimullah Hassan's June 11 fabrication, is meant to inflict maximum damage and is detrimental to society.
Which is why the deputy minister should take a hard look at the ethics of the current crop of pro-government mercenary editors and why he should speak up and not let Utusan Melayu go down NSTP's way.”
18.33.1. The defendant has further published or allowed for publication, to members of the public the following comment to the post entitled “Making up a quote or two” dated 3.12.2006 (bold and highlighted passages being defamatory of the 5th plaintiff):-

(i) A comment by ‘Anonymous’ at 1.36 p.m.:-

“Anonymous said...
Dear Rocky

Ethic strictly applies to NST, Star, Berita Harian and Utusan - more so NST.

NST has been used by KaliUlar and Brendan for the last 2 years as their toys to play and to provide disinformation, lies and plagiarised articles. Taht is waht NST is good for.

NST, under KaliUlar, is working hand in glove with Son-In-law not to defend the "I do Not Know" PM strictly but more to protect themselves by keeping the "I do Not Knwo PM" at the realm as logn as possible. 

So KaliUlar had to lies and lies - this is ethic to KaliUlar. This is how he survive all these years. That is why he got a "Leg On" through ECM Libra! A small company can take over a govenmetn owned comapny - KaliUlar you are an economic genius!

1:36 PM”
(xxx) 18.34
A post entitled “Blog ethics” dated 2.12.2006:-

“Blog ethics

Deflect the blogs. Zahid Hamidi does not want the public to be deceived by incorrect information and accusations by bloggers and wants the mainstream media to help government in putting the record straight. The Deputy Information Minister also wants bloggers to adopt good ethics and be responsible in their writing.

"They should have ethics ... everyone have ethics and self-respect. We hope the bloggers will also have ethics and self respect."

I am all for positive ethics and taking bloggers to account. Zahid, however, should be reminded that the mainstream media in this country aren't swell in the ethics department. Senior editors appointed by the Prime Minister to head the NSTP write blatant lies in their columns and plagiarize, and Zahid has never lifted a finger. He should know better than ask unethical journalists to deflect the blogs for the government when they could not even defend themselves against these blogs!

[read Zahid's call for blogger ethics here]”
18.1 18.35 
The above posts and the relevant passages therein that are defamatory of the 5th plaintiff are further reproduced and highlighted in full in APPENDIX E hereto.
16. The posts and comments referred to in paragraphs 14 to 18 (and its sub-paragraphs) above will collectively be referred to hereinafter as the “defamatory articles”.
17. All defamatory articles which appeared on the Rocky’s Bru weblog going back as far as 1.5.2006 should be read alongside each other. When so read, the publication of the defamatory articles by the defendant demonstrates a clear pattern of consistent and continuing conduct by the defendant to defame and injure the plaintiffs in the way of their personal and professional reputations, property, trade and goodwill.
18. The defendant has put up similar defamatory articles, journals, letters, comments, posts and statements on the Rocky’s Bru weblog, of and concerning any one or more of the plaintiffs, going back to before 1.5.2006, if any, and the plaintiffs will only be able to plead to these matters upon the completion of discovery.
19. The plaintiffs do not have access to the articles, journals, letters, comments, posts and statements published prior to 1.5.2006, if any, and will seek discovery of all such articles, journals, letters, comments, posts and statements which have been published by defendant in order to demonstrate a consistent and continuing course of conduct on the defendant’s part to defame the plaintiffs and injure them in the way of their personal and professional reputations, property, trade and goodwill. The plaintiffs will only be able to plead to these matters upon the completion of discovery.
1st plaintiff – The News Straits Times Press (Malaysia) Berhad 
20. In their natural and ordinary meaning, or alternatively, by way of innuendo, the words defamatory of the 1st plaintiff set out in paragraph 14 (and its sub-paragraphs) above (which are also set out in Appendix A) are meant and were understood to have any one or more of the following meanings:-
(i) that the 1st plaintiff does not honestly report facts and instead intentionally lies and misrepresents the facts in its reports;
(ii) that the 1st plaintiff tampers with its journalists’ reports in order to propagate its own points of view or points of view that please its political masters;
(iii) that the 1st plaintiff is owned by UMNO and is its mouthpiece;
(iv) that the 1st plaintiff’s publications are tailor-made to suit its own agendas;
(v) that the 1st plaintiff censors or refuses for publication any points of view that do not correspond to its own or that of its political masters;
(vi) that the Malaysian public cannot trust what they read in the 1st plaintiff’s publications including the Newspapers;
(vii) that the 1st plaintiff is irresponsible, is managed unprofessionally and has no integrity;
(viii) that it is the 1st plaintiff’s usual practice to suspend its journalists or editors in the face of any criticisms and to absolve the 2nd, 3rd, 4th and 5th plaintiffs from any responsibility;
(ix) that the 1st plaintiff does not tolerate criticism from its employees and curtails or limits their freedoms or rights; 
(x) that the 1st plaintiff has to resort to pornography in order to increase the circulation of the Weekend Mail and/or the Malay Mail;
(xi) that the 1st plaintiff sets and maintains low standards;

(xii) that the 1st plaintiff serves Singaporean interests to the detriment of the national interest;

(xiii) that the 1st plaintiff is not transparent and is instead dishonest in its brand of journalism; and/or
(xiv) that the 1st plaintiff condones plagiarism on the part of its editors, reporters and/or employees.
2nd plaintiff – Dato' Kalimullah bin Masheerul Hassan
21. In their natural and ordinary meaning, or alternatively by way of innuendo, the words defamatory of the 2nd plaintiff set out in paragraph 15 above (and its sub-paragraphs) (which are also set out in Appendix B) are meant and were understood to have any one or more of the following meanings:-
(i) that the 2nd plaintiff uses his position in the 1st plaintiff and/or his alleged influence with the government of the day and/or his influence with the Honourable the Prime Minister Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi Honourable to publish pieces attacking the former prime minister of Malaysia, Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad;

(ii) that the 2nd plaintiff abuses his position within the 1st plaintiff’s organization to further his own personal and business interests;
(iii) that the 2nd plaintiff has committed financial irregularities in managing the companies he is involved with;
(iv) that the 2nd plaintiff is guilty of aiding and abetting the commission of corrupt practices;
(v) that the 2nd plaintiff is guilty of a crime;
(vi) that the 2nd plaintiff distorts, spins and doctors news reports;
(vii) that the 2nd plaintiff does not honestly report facts and instead intentionally lies and misrepresents facts in his news reports;
(viii) that the 2nd plaintiff censors or refuses for publication any points of view that do not correspond to that of his own or that of the government of the day;
(ix) that the 2nd plaintiff is dishonest and is a liar;
(x) that the 2nd plaintiff lacks professionalism, integrity and dignity;
(xi) that the 2nd plaintiff is inexperienced and irresponsible and lacks the necessary qualities of a journalist;
(xii) that the 2nd plaintiff condones plagiarism;
(xiii) that whenever the 1st plaintiff faces criticisms, the 2nd plaintiff will use his position in the 1st plaintiff to suspend journalists or editors;
(xiv) that the 2nd plaintiff never accepts responsibility for mistakes or criticisms and instead passes such responsibility on to his subordinates;
(xv) that the 2nd plaintiff abuses his position of trust with the 1st plaintiff to pass sensitive information and documents to foreign parties and foreign governments to the nation’s detriment; 
(xvi) that the 2nd plaintiff is an agent for the Government of Singapore and/or the Straits Times of Singapore;
(xvii) that the 2nd plaintiff is a Singaporean spy; and/or
(xviii) that the 2nd plaintiff is a hypocrite and a fraud.

3rd plaintiff – Dato' Hishamuddin bin Aun
22. In their natural and ordinary meaning, or alternatively, by way of innuendo, the words defamatory of the 3rd plaintiff set out in paragraph 16 above (and its sub-paragraphs) (which are also set out in Appendix C) are meant and were understood to have any one or more of the following meanings:-
(i) that the 3rd plaintiff relies on the 2nd plaintiff for guidance in his position within the 1st plaintiff’s organization;

(ii) despite his position within the 1st plaintiff’s organization, the 3rd plaintiff is incapable of arriving at an independent decision;
(iii) that the 3rd plaintiff is a puppet or a stooge of the 2nd plaintiff;
(iv) that the 3rd plaintiff lacks the courage of his convictions thus making him unsuitable to occupy his position within the 1st plaintiff;
(v) that the 3rd plaintiff serves Singaporean interests to the detriment of Malaysia;
(vi) that the 3rd plaintiff is dishonest;
(vii) that the 3rd plaintiff has used his position with the 1st plaintiff to secure a contract for his wife, and is as such, corrupt and guilty of a crime;
(viii) that whenever the 1st plaintiff faces criticisms, the 3rd plaintiff will use his position in the 1st plaintiff to suspend journalists or editors;
(ix) that the 3rd plaintiff never accepts responsibility for mistakes or criticisms and instead passes such responsibility on to his subordinates;
(x) that the 3rd plaintiff condones plagiarism;
(xi) that the 3rd plaintiff is unprofessional and lacks integrity; and/or
(xii) that the 3rd plaintiff lacks the necessary qualities to justify his position within the 1st plaintiff.
4th plaintiff - Dato' Syed Faisal Albar bin Syed A. R. Albar
23. In their natural and ordinary meaning, or alternatively, by way of innuendo, the words defamatory of the 4th plaintiff set out in paragraph 17 above (and its sub-paragraphs) (which are also set out in Appendix D) are meant and were understood to have any one or more of the following meanings:-
(i) that the 4th plaintiff, being in management of the 1st plaintiff, has permitted or is complicit in the 1st, 2nd, 3rd and/or 5th plaintiff’s trade in confidential or government secrets with the Government of Singapore and/or the Straits Times of Singapore;

(ii) that the 4th plaintiff is, as a consequence, untrustworthy and dishonest;

(iii) that the 4th plaintiff is a puppet or a stooge of the 2nd plaintiff and does the 2nd plaintiff’s bidding;
(iv) that the 4th plaintiff practises double standards;
(v) that the 4th plaintiff condones plagiarism; 
(vi) that the 4th plaintiff desires to be an editor of any one or more of the Newspapers, but either through want of skill or experience, is unsuitable for the post;
(vii) that the 4th plaintiff has mismanaged the Newspapers or any one or more of them;
(viii) that the 4th plaintiff has to resort to pornography in order to increase the Weekend Mail’s and the Malay Mail’s circulation;
(ix) that the 4th plaintiff is a peddler of pornography;
(x) that the 4th plaintiff is irresponsible and incompetent and should not be entrusted with the management of the 1st plaintiff;
(xi) that whenever the 1st plaintiff faces criticisms, the 4th plaintiff will use his position in the 1st plaintiff to suspend journalists or editors;
(xii) that the 4th plaintiff never accepts responsibility for mistakes or criticisms and instead passes such responsibility on to his subordinates;
(xiii) that whilst the 4th plaintiff continues to occupy his current position with the 1st plaintiff, the value, reputation and circulation of the Newspapers will continue to deteriorate; and/or
(xiv) that the 4th plaintiff does not live up to the ethics and standards of good journalism.

5th plaintiff – Brenden John a/l John Pereira
24. In their natural and ordinary meaning, or alternatively, by way of innuendo, the words defamatory of the 5th plaintiff set out in paragraph 18 (and its sub-paragraphs) above (which are also set out in Appendix E) are meant and were understood to have any one or more of the following meanings:-
(i) that the 5th plaintiff uses his position within the 1st plaintiff’s organization and/or his influence with the government of the day and/or the Honourable the Prime Minister Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi to publish pieces attacking the former prime minister of Malaysia, Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad;

(ii) that the 5th plaintiff distorts, spins and doctors news reports;
(iii) that the 5th plaintiff censors or refuses for publication any points of view that do not correspond to that of his own or that of the government of the day;
(iv) that the 5th plaintiff is dishonest and a liar;
(v) that the 5th plaintiff lacks professionalism, integrity and dignity;
(vi) that the 5th plaintiff lacks the necessary qualities of a journalist;
(vii) that the 5th plaintiff abuses his position of trust within the 1st plaintiff to pass sensitive information and documents to foreign parties and foreign governments to the nation’s detriment; 
(viii) that the 5th plaintiff is an agent for the Government of Singapore and/or the Straits Times of Singapore;
(ix) that the 5th plaintiff is a Singaporean spy; 
(x) that the 5th plaintiff is a plagiarist;
(xi) that the 5th plaintiff acts is a puppet or a stooge of the 2nd plaintiff; and/or
(xii) that the 5th plaintiff is a hypocrite and a fraud.

25. All readers of the Rocky’s Bru weblog understood references in the defamatory articles to:-
(i) “Jalan Riong” as being a reference to the 1st plaintiff and the 2nd, 3rd, 4th and 5th plaintiffs, as the context admits;

(ii) “NST” as being a reference to the Newspapers and/or the 1st plaintiff;
(iii) “Editor”, “Editors”, “senior editors”, “NST Group Editor”, “editorial gods of NSTP” and “NST editors” as being references to the 2nd, 3rd and 5th plaintiffs or any one or more of them;
(iv) “GEIC” as being an reference to acronym for Group-Editor-in-Chief or a reference to the 3rd plaintiff as the context may permit;
(v) “media big boys” as being references to the 2nd, 3rd, 4th and 5th plaintiffs or any one or more of them;
(vi) “segelintir wartawan media tertentu” as being references to the 2nd, 3rd, 4th and 5th plaintiffs or any one or more of them;
(vii) “the butchers” as being a reference to the 1st, 2nd and 5th plaintiffs;
(viii) “ZAM” and “Zam” as being a reference to the Honourable the Minister for Information Datuk Seri Zainuddin Maidin;
(ix) “liar” as being a reference to the 2nd plaintiff;
(x) “plagiarist” as being a reference to the 5th plaintiff; and
(xi) “Kali” and “Si Kali” as being a references to the 2nd plaintiff.;
(xii)
“Kalimullah”, “Kalimulah”, “Datuk K” and “KMH” as being references to the 2nd plaintiff;

(xiii)

“Bren” as being a reference to the 5th plaintiff; and
(xiv)
“Hindu God Muslim Priest”, “Hindu God”, ‘Mulah’, ‘Ular’ and variants thereof, as being references to the 2nd plaintiff.
26. The publication of the defamatory articles has resulted in:-
(a) the 1st plaintiff being gravely injured in its trading character and in its business reputation and goodwill as a publisher of a leading newspaper in Malaysia and also as a public company listed on Bursa Malaysia and has suffered special damage;

(b) the 2nd plaintiff being injured in his personal and professional reputation as a journalist and Deputy Chairman of the 1st plaintiff and former Group-Editor-in-Chief of the News Straits Times Group and has suffered special damage;
(c) the 3rd plaintiff being injured in his personal and professional reputation as a journalist, Group-Editor-in-Chief and director of the 1st plaintiff and has suffered special damage; 
(d) the 4th plaintiff being injured in his personal and professional reputation as a director and Chief Executive Officer of the 1st plaintiff and has suffered special damage; and
(e) the 5th plaintiff being injured in his personal and professional reputation as a journalist and Group Editor of The New Straits Times and has suffered special damage.
27. In the premises the plaintiffs’ reputation and credit has suffered serious damage and the 2nd to 5th plaintiffs have, in addition, suffered considerable distress, hurt and embarrassment.

28. The defamatory articles complained of are false and were published by the defendant maliciously.

Particulars of falsity and malice

(i) The meanings attributed to the defamatory articles as pleaded in paragraphs 23 to 27 above are untrue;

(ii) In the premises the defendant published the defamatory articles knowing they were false, or recklessly, not caring whether they were true or false in order to defame and lower the plaintiffs’ reputations, including the trading and business reputation of the 1st plaintiff;

(iii) The defamatory articles were published with the intention of embarrassing the 1st plaintiff by way of its trading character, business reputation and goodwill; and 

(iv) The defamatory articles were calculated to lower the 2nd, 3rd, 4th and 5th plaintiffs in the estimation of their peers and members of the public and in their personal and professional capacities.

29. The defamatory articles complained of were published by the defendant with the intention of causing pecuniary damage to the plaintiffs and increasing visitor traffic to the Rocky’s Bru weblog.
30. The plaintiffs will rely on the following facts and matters in support of their claim for an injunction and general, aggravated and exemplary damages:-
(i) the defendant’s course of conduct in publishing and continuing to publish defamatory articles of and concerning the plaintiffs and the Newspapers published by the 1st plaintiff suggest that the defendant has a motive or dissatisfaction vis-à-vis the plaintiffs;

(ii) none of the other major English dailies, or persons holding senior positions in other major English dailies, have suffered such frequent or severe attacks as have the plaintiffs in the Rocky’s Bru weblog;
(iii) the Rocky’s Bru weblog is a popular weblog and attracts a steady and frequent stream of viewers. The defendant permits the Rocky’s Bru weblog to be hyperlinked to and from other weblogs such as the Jeff Ooi weblog (http://www.jeffooi.com/) and the Aisehman.org weblog (http://www.aisehman.org/);
(iv) the defendant has allowed members of the public with an internet connection to view all his articles, journals, letters, comments, posts and statements of and concerning the plaintiffs, including the defamatory articles, going back to 1.5.2006, if not earlier;
(v) the defendant allows and publishes and re-publishes viewers’ comments on the Rocky’s Bru weblog that are defamatory of the plaintiffs and these comments can be viewed by any person who visits the Rocky’s Bru weblog. The plaintiffs will aver and/or plead to such publications upon the completion of discovery;
(vi) the defendant frequently diverts viewer traffic from the Rocky’s Bru weblog to other weblogs which publish similar defamatory material of and concerning the plaintiffs, most notably to http://www.jeffooi.com/ and http://www.aisehman.org/;

(vii) the defendant frequently reproduces or permits the re-production on the Rocky’s Bru weblog posts appearing on other weblogs, most notably from http://www.jeffooi.com/. These posts are defamatory of the plaintiffs and each or any combination of them;

(viii) the defendant frequently links viewers to previous posts published on the Rocky’s Bru weblog that are defamatory of the plaintiffs or each or any combination of them; and
(ix) the plaintiffs will further rely on the matters pleaded in paragraphs 23 to 31 above.
31. Any reasonable and sensible person in the defendant’s position should therefore have anticipated that there was a significant risk that defamatory material published by the defendant on the Rocky’s Bru weblog would be re-published and reproduced by other weblogs and read by viewers globally and in Malaysia. 

32. Unless restrained by this Honourable Court, the defendant will further publish, cause to be published and/or continue to publish the words complained of or similar words defamatory of the plaintiffs.
33. And the plaintiffs claim:-
(i) general damages for libel and malicious falsehood;

(ii) aggravated damages for libel and malicious falsehood;
(iii) exemplary damages for libel and malicious falsehood;
(iv) a mandatory injunction that the defendant either by himself, his servants, employees or agents or any of them howsoever be ordered and/or directed to remove the defamatory articles published on the Rocky’s Bru weblog within seven (7) days from such order of court;
(v) an injunction to restrain the defendant whether by himself, his servants or agents, or otherwise, from publishing, causing to be published or continuing to publish the same or similar words defamatory of the plaintiffs;
(vi) an injunction to restrain the defendant whether by himself, his servants or agents, or otherwise, from allowing any articles, journals, letters, comments, posts and statements that are defamatory of the plaintiffs, including the defamatory articles complained of, or any repetition or variation of the words complained of, accessible over the world wide web or otherwise from continuing to be published;
(vii) an injunction to restrain the defendant whether by himself, his servants or agents, or otherwise, from continuing to publish the same or any similar malicious falsehoods of or concerning the plaintiffs;
(viii) an order directing the defendant to publish an apology in a manner approved by the plaintiffs or by this Honourable Court and for the same to be published once in a national newspaper of the plaintiffs’ choice at the defendant’s cost and once on the Rocky’s Bru weblog;
(ix) costs, including costs on a solicitor-client basis;
(x) interest on the above sums of damages from the date of publication of the defamatory words until the date of judgment;
(xi) interest on the said sum of damages from the date of judgment until the date of full and final settlement; and
(xii) such further and/or other relief as this Honourable Court may deem fit and proper.
Dated this 4th day of January 2007.

-sgd-

Solicitors for the plaintiffs

[image: image2.png]Shearn Delamore &eo







Re-dated this 

day of February 2007.

[image: image3.png]Shearn Delamore &eo




Solicitors for the plaintiffs 

This Amended Statement of Claim is filed by Messrs Shearn Delamore & Co., solicitors for the plaintiffs above named with an address for service at 7th floor, Wisma Hamzah-Kwong Hing, 1, Leboh Ampang, 50100 Kuala Lumpur.

Tel
+603 2070 0644

Fax
+603 2034 2763 

Ref
SD 2946770 (CA/RSH/SUN)

519087_2
PAGE  
519087-2

